T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
YALOVA / ÇİFTLİKKÖY - Mehmet Akif İnan Ortaokulu

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

1. Dönemde Gerçekleştirilen Faaliyetler:

Kasım Ayı Faaliyetleri:

Bilen Oturur Etkinliği:

Tüm sınıflarda “Bilen Oturur” etkinliği düzenlendi.

Belirlenen kelimelerle ilgili sorular sorularak öğrencilerin kelime bilgileri ve anlama yetenekleri değerlendirildi.

Doğru cevap veren öğrenciler sırayla oturdu, bu şekilde etkinlik katılımcı ve eğlenceli bir atmosferde gerçekleşti.

Klasik Eser Okuma Pano Çalışması (Yunus Emre Hakkında):

Okul kütüphanesinde Yunus Emre’ye odaklanan klasik eser okuma pano çalışması yapıldı.

Yunus Emre’nin hayatı, eserleri ve Türk edebiyatındaki etkisi panoda detaylı bir şekilde sunuldu.

Öğrencilere Yunus Emre’nin şiirlerinden örneklerle tanışma fırsatı verildi.

Sözlük Tasarım Yarışması:

Türkçe öğretmenleri tarafından düzenlenen “Sözlük Tasarım Yarışması”na tüm sınıflardan öğrenciler katıldı.

Öğrenciler, kendi tasarladıkları sözlükleri jüriye sundu.

Yarışma sonucunda dereceye giren öğrenciler ödüllendirildi, birinci olan sözlük ise ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderildi.

Aralık Ayı Faaliyetleri:

Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü:

Öğrencilere, “Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü” paylaşıldı.

Yunus Emre’nin şiirlerinde geçen yaklaşık 10.000 kelimenin anlamı ve kökeni açıklanarak öğrencilere rehberlik edildi.

Yunus Emre Sözlüğü Kullanımı:

Öğrencilere, Yunus Emre Sözlüğünden seçilecek en az üç kelimenin yer aldığı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturmaları istendi.

Seçilen en iyi cümleler/afişler ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderildi.

Ocak Ayı Faaliyetleri:

Dede Korkut Hikayeleri İncelemesi:

Proje kapsamında öğrencilerle birlikte Dede Korkut Hikayeleri kitabı sınıf ortamında incelendi.

Eser hakkındaki izlenimler ve düşünceler paylaşılarak eleştiri ortamı oluşturuldu.

Anlamını Bul Etkinliği:

Türkçe öğretmenleri tarafından sınıflarda “Anlamını Bul Etkinliği” akıllı tahta aracılığıyla gerçekleştirildi.

Öğrenciler, eserin içeriğini anlama ve yorumlama yeteneklerini geliştirmeye teşvik edildi.

Hatırlatmaca Etkinliği:

Tüm sınıflarda “Hatırlatmaca Etkinliği” çerçevesinde belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyen bulmaca çözme çalışmaları yapıldı.

Hikâye Yazma Çalışması:

Dede Korkut Hikayeleri eserinden alınan anahtar kelimelerle öğrencilere hikâye yazma çalışması yapıldı.

Öğrenciler, dil zenginliğini kendi ifadeleriyle kullanma yeteneklerini geliştirdiler.

Genel Değerlendirme:

1.     dönemde gerçekleştirilen faaliyetler, öğrencilerin dil zenginliği, kültürel değerler ve edebiyat konusundaki farkındalıklarını artırmaya yönelik etkili bir şekilde planlandı ve uygulandı. Öğrencilerin katılımı, etkinliklere olan ilgi ve başarıları, projenin amacına ulaşmasında olumlu etkiler göstermektedir. İlerleyen dönemlerde benzer etkinliklerle bu başarıların sürdürülmesi planlanmaktadır.

14-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-202414-02-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.02.2024 - Güncelleme: 14.02.2024 16:49 - Görüntülenme: 34
  Beğen | 0  kişi beğendi